Hmm...rörigt

Det här med ordning är väldigt svårt för mig, har aldrig växt upp med några rutiner. Måste hela tiden slåss med det inre och verkligen kämpa med att komma ihåg att ställa tillbaka saker när de används.

Igår tog jag tag i mitt skrivbord, försökte rensa bort så mycket som möjligt, vem behöver 20 pennor liksom. Gjorde iordning en ny pärm med fakturorna för 2011, sorterade ut massa onödiga papper som har blivit liggandes. Nu återsår det bara att få ordning på min lerhörna, där är det alltid katastrof. Måste,måste,måste komma på något system som fungerar, och som jag kan hålla mig till.

Har delat upp hela huset i smådelar, tar en del i taget. Nu ska det bli ordning här, är så trött på att hela tiden leta efter saker, tar så mycket energi. Sen blir man bara less på att titta på eländet.

Ska sätta mig nu och skriva en lista med saker som måste köpas in eller fixas. Hmm... kan jag bli normal när det gäller städning, är så avis på dom som har det fint hemma, och som slipper skämmas så fort det kommer någon och man måste panik städa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0